13II Koncert symfoniczny Sala Koncertowa im. Stefana Strahla (Mapa ) godz.

Usta milczą, dusza śpiewa - koncert walentynkowy

Kup bilet

Informacja ogólna

Usta milczą, dusza śpiewa - koncert walentynkowy

miejsce: Sala Koncertowa im. Stefana Strahla

ceny: 80 zł, 70 zł

bilet: kup bilet online

Wykonawcy

Szymon Makowski – dyrygent 
Joanna Horodko – sopran 
Tomasz Janczak – tenor 
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Dolnośląskiej

Program

Wolfgang Amadeus Mozart  - Uwertura do opery Wesele Figara
Fritz Rotter – Całuję Twoją dłoń Madame...
Emmerich Kalman – Czardasz Maricy z operetki  Hrabina Marica
Włodzimierz Nahorny – Jej portret...
Frederick Loewe – My Fair Lady – Przetańczyć całą noc
Wojciech Piętowski – Nigdy więcej...
Ennio Morricone – Nella fantasia z filmu Misja
Emmerich Kalman – Co się dzieje...  z operetki Księżniczka czardasza
Robert Stolz – Brunetki, blondynki...
Franz Lehar – Usta milczą... z operetki Wesoła wdówka
Liroy  Anderson – The Typewriter
Franz Lehar – Aria Su-Chonga  z operetki Kraina uśmiechu
Vittorio Monti – Czardasz
Emmerich Kalman – Duet Tłumy fraków z operetki Księżniczka czardasza
Franz Lehar – aria Giuditty z operetki Giuditta – Kto me usta całuje…
Johann Strauss – Kuplety Barinkaya z operetki Baron cygański
Johann Strauss – Polka  pizzicato
Johann Strauss - Dueat z zegarkiem z operetki Zemsta nietoperza
Giuseppe Verdi - Libiamo z opery La traviata

Utwory w aranżacji Andrzeja Kopcia.

Bilety: 80 zł, 70 zł

Kup bilet bez logowania

Opis koncertu








Joanna Horodko - sopran



Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Poznaniu. Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku 6 lat ucząc się gry na fortepianie. Ukończyła Liceum Muzyczne w Poznaniu jako pianistka. Laureatka licznych konkursów krajowych i zagranicznych, między innymi finalistka i laureatka nagrody specjalnej na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Passau (Niemcy 2005), finalistka XII Międzynarodowego Konkursu Wokalnego na Sycylii (Włochy 2009). Ukończyła kursy mistrzowskie m.in. u prof. Teresy Żylis–Gara, prof. Waldemara Wilda, prof. Ryszarda Karczykowskiego i Margherity Rinaldi. W latach 2001-2007 była solistką Teatru Wielkiego w Łodzi, a w latach 2007-2008 solistką Opery Nova w Bydgoszczy. Debiutowała partią Nannetty w premierowym przedstawieniu „Falstaffa” G. Verdiego u boku Renato Brusona, za co została nominowana do nagrody imienia Andrzeja Hiolskiego w kategorii: „najlepszy debiut operowy sezonu 2001/2002”. W listopadzie 2006 roku uczestniczyła w obchodach Roku Mozartowskiego w Salzburgu kreując partię Lubanary w operze „Der Stein der Weisen”. Współpracuje również z filharmoniami (m.in. w Gdańsku, Toruniu, Płocku, Wałbrzychu, Lublinie, Elbląską Orkiestrą Kameralną), Królewską Orkiestrą Symfoniczną oraz z teatrami w Polsce, m. in. Teatrem Wielkim w Poznaniu, Operą Bałtycką w Gdańsku, Operą na Zamku w Szczecinie, Operą Wrocławską i Teatrem Muzycznym w Łodzi, Poznaniu i w Lublinie.




 Ta współpraca zaowocowała nagrodą Marszałka Województwa Lubelskiego za wybitne osiągnięcia artystyczne w sezonie 2002/2003. Artystka śpiewała na scenach zagranicznych, m.in. w Niemczech, Austrii, Holandii, Belgii, Szwecji. Kilkakrotnie uświetniała obchody Święta Narodowego Francji w Ambasadzie Francuskiej oraz Dnia Niepodległości w Ambasadzie Amerykańskiej. 
W listopadzie 2008 roku Joanna Horodko wykonała partię Violetty w „Traviacie” G. Verdiego w superprodukcji przygotowanej przez Teatr Muzyczny w Lublinie. W latach 2010 i 2011 artystka dokonała nagrań płyt CD z klasycznym repertuarem operowym wraz z Orkiestrą Reprezentacyjną Wojsk Lądowych. W roku 2012 śpiewaczka nagrała z tą orkiestrą płytę z muzyką filmową „Muzyka Wielkiego Ekranu”. Na przełomie 2015/2016 artystka wystąpiła u boku znakomitych skrzypków: maestro Vadima Brodskiego i romskiego wirtuoza Miklosza Deki Czureji. Artystka chętnie wykonuje repertuar kantatowo-oratoryjny prezentując go m.in. na I Festiwalu Sakralnym „Muzyka u OO. Jezuitów” (Łódź 2003), Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej i Organowej Trzebnica 2004 u boku prof. Teresy Żylis–Gara, czy też w Operze Nova w Bydgoszczy w oratorium „Mesjasz” G.F. Haendla. W listopadzie 2013 artystka uzyskała stopień doktora sztuki na Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy.











Tomasz Janczak - tenor






W 1995 roku ukończył Akademię Muzyczną we Wrocławiu, Wydział Wokalno-Aktorski. Na scenie zadebiutował w tym samym roku – w Hanowerze w partii Eisensteina w Zemście nietoperza. W latach 1995-1996 roku był solistą Teatru Muzycznego w Łodzi, a w latach 1996-2004 śpiewał jako pierwszy tenor w Teatrze Muzycznym – Operetce Wrocławskiej. Od 2004 do 2014 był pierwszym solistą Teatru Muzycznego w Lublinie, gdzie wykonywał główne operowe partie tenorowe w Carmen G. Bizeta, w Strasznym dworze S. Moniuszki czy w Traviacie G. Verdiego. Był również pierwszym tenorem we wszystkich operetkach tego teatru.  Koncertował w wielu krajach Europy i świata (między innymi liczne angaże w niemieckich teatrach w głównych rolach: Baron Cygański J. Straussa, Sprzedana narzeczona B. Smetany i inne) i wielokrotnie w USA i Kanadzie.
   W 2006 roku uzyskał Dyplom ukończenia studiów podyplomowych Wydziału Gospodarki Narodowej Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu i tytuł Skutecznego menadżera nowoczesnej firmy.
   W 2011 roku uzyskał tytuł reżysera teatralnego.
   W 2013 roku uzyskał stopień doktora sztuk muzycznych w dyscyplinie wokalistyka.
   



Od lutego 2008 roku pełnił funkcję pełnomocnika dyrektora naczelnego do spraw artystycznych w Teatrze Muzycznym w Lublinie, w listopadzie 2008 dzięki jego pomysłowi i determinacji doszło do pierwszej superprodukcji operowej w historii Lublina, była to La Traviata G. Verdiego w Hali „Globus”, gdzie kreował też rolę Alfreda Germonta. W 2012 roku wyreżyserował i zainscenizował z ogromnym sukcesem drugą wielką produkcję operową Nabucco G. Verdiego, które w lubelskiej Hali „Globus” obejrzało ponad 5 tyś. widzów.
   Od 2009 roku do 2013 roku był dyrektorem artystycznym Teatru Muzycznego w Lublinie.
   Od 2014 roku był dyrektorem artystycznym Filharmonii Sudeckiej w Wałbrzychu, gdzie dał się poznać jako pomysłodawca, organizator i reżyser wielkich wydarzeń muzycznych takich jak mega widowiska Zemsta nietoperza i Baron Cygański J. Straussa oraz zorganizowany w Hali Stulecia we Wrocławiu koncert Dwa Żywioły z udziałem Aleksandry Kurzak i Krzysztofa Cugowskiego.
   Od września 2016 roku jest Dyrektorem Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze







Szymon Makowski - dyrygent


Absolwent Akademii Muzycznej w Poznaniu. Już w trakcie studiów uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich w Polsce i Europie, prowadzonych przez wybitnych profesorów takich jak Jose Miguel Rodilla Tortajada (Murcia), Gabriel Chmura (Kraków) czy Alexander Polishchuck (Faro). Dodatkowo ukończył czteroletni kurs dyrygencki w Accademia Chigiana (Siena) pod kierunkiem Gianluigi Gelmettiego, trzykrotnie uzyskując „Diploma di Merito” oraz stypendia akademii. Potwierdzeniem nabytych umiejętności był udział w prestiżowych międzynarodowych konkursach dyrygenckich – w Atenach (2010, Konkurs im. Dmitri Mitropoulosa), w 53. Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Dyrygentów w Besançon (2013, gdzie dotarł do półfinału) oraz w konkursie im. G. Soltiego we Frankfurcie nad Menem (2015, gdzie również doszedł do etapu półfinałowego). W pierwszej połowie roku 2011 był asystentem maestro Waltera E. Gugerbauera w Operze Wrocławskiej, współpracując przy przedstawieniu Parsifal Richarda Wagnera. W tym samym roku poprowadził orkiestrę 


Filharmonii Poznańskiej podczas swojego koncertu dyplomowego, dyrygował także Orchestra Sinfonica di Sanremo na koncercie upamiętniającym setną rocznicę urodzin Franco Ferrary. Wśród orkiestr, z jakimi pracował samodzielnie, należy wymienić koncerty z Narodową Orkiestrą Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestrą Muzyki Nowej w Katowicach, orkiestrami Filharmonii Sudeckiej, Filharmonii Poznańskiej, Filharmonii Krakowskiej. Szymon Makowski pracował w charakterze dyrygenta gościnnego w Teatrze Wielkim w Poznaniu, Teatrze Muzycznym w Lublinie, Teatrze Muzycznym w Poznaniu oraz Gliwickim Teatrze Muzycznym. Spośród zagranicznych orkiestr pracował z Orchestre Philharmonique Monte Carlo, Frankfurt Radio Symphony Orchestra, Orchestre National de Lorraine, Orchestre Victor Hugo Franche-Comte, Orquesta do Algarve, Sofia Festival Orchestra, Regensburg Theater oraz Orchestra della Fondazione Bulgaria Classic. Od 2016 roku pełni funkcję dyrygenta Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze.