Muzykiem-rezydentem w Sezonie artystycznym 2024/2025 w Filharmonii Dolnośląskiej jest Magda Koziej.
Magda Koziej naukę gry na harfie rozpoczęła w wieku 9 lat u Anny Piechury-Gabryś w Państwowej Szkole Muzycznej I st. Nr 4 im. Karola Kurpińskiego w Warszawie, a następnie kontynuowała u profesor Aliny Baranowskiej-Liese oraz Zuzanny Federowicz w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Józefa Elsnera w Warszawie. Uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich z wybitnymi harfistami, takimi jak Susan McDonald, Urszula Mazurek, Elżbieta Szmyt, Joanna Kozielska, Barbara Witkowska, Agnieszka Gralak, Helga Storck, Alexander Boldachev, Maria Graf, Catherine Michel. W latach 2009-2014 kilkakrotnie występowała z zespołem harfowym Wiktorska Harp Open. Najbardziej znaczące były występy na festiwalu Szalone Dni Muzyki w Warszawie w 2011 roku. W 2013 roku zdobyła III nagrodę na V Międzynarodowym Konkursie Duetów Harfowych w Cieszynie. W 2016 roku brała udział w projekcie "Młoda Filharmonia", w ramach którego występowała z Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie pod dyrekcją Pawła Kapuły. Grała również z kilkoma orkiestrami młodzieżowymi w znanych salach koncertowych w Polsce. W latach 2021-2024 studiowała w klasie harfy Małgorzaty Komorowskiej na Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy otrzymując tytuł licencjata. Oprócz miłości do muzyki artystka wielkim uczuciem darzy przyrodę - w latach 2018-2023 studiowała Biologię na Uniwersytecie Warszawskim. W sezonie 2022-2023 w Operze Bałtyckiej w Gdańsku wykonała partię pierwszej harfy w premierowym spektaklu “Król Roger” Karola Szymanowskiego pod batutą Yaroslava Shemeta. Występowała również w orkiestrach prowadzonych przez takich dyrygentów jak Georg Tchitchinadze, Mykoła Diadiura czy Marek Pijarowski. Od października 2024 roku rozpoczęła studia magisterskie na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie harfy dr Malwiny Lipiec-Rozmysłowicz.
Koncerty są współorganizowane przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca w ramach programu „Muzyk – rezydent”, finansowanego ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.